Donderdag 25/04 én 02/05 koopavond in alle winkels. Koningsdag gesloten. Bekijk de speciale openingstijden »

Gestolen fiets

Als u uw fiets bij ons hebt gekocht en verzekerd, zorgen wij dat u snel weer kunt fietsen. Volg deze stappen:

1. Aangifte doen
Doe aangifte bij de politie. Dat kan tegenwoordig ook via de website van de politie. In de aangifte moet het framenummer van de fiets en het aangiftenummer vermeld staan. Als u via internet aangifte heeft gedaan, ontvangt u binnen 5 werkdagen het officiële proces-verbaal (‘internetaangifte’) per mail.
2. Kopieën opsturen (factuur, polis, aangifte, sleutels)

Stuur ons per (aangetekende) post:

  • Een kopie van het proces-verbaal/de internetaangifte
  • Een kopie van de verzekeringspolis
  • De factuur
  • De twee originele sleutels van de fiets (welke vermeld staan op het polisblad)

Is één van de sleutels een kopie? Dan moet deze gemaakt zijn door de fabrikant van het slot en hij moet bij ons geregistreerd staan. Is dat niet het geval? Stuur dan een bewijs van de bestelling of betaling van de kopiesleutel mee. Hierop moet de datum van de bestelling of de betaling staan.

Al deze zaken hebben we nodig om een claim in te kunnen dienen bij de verzekering. Let op! Verpak de sleutels goed, zodat de envelop niet kan scheuren en de sleutels niet kwijt kunnen raken! Stuur alles (bij voorkeur aangetekend!) op naar:
Fietsenwinkel.nl
t.a.v. CC/ gestolen fiets
Ambachtsweg 2
3542DG, Utrecht

3. Bestel je nieuwe fiets
Bestel bij ons een nieuwe fiets. Zorg ervoor dat deze nieuwe fiets minimaal even duur is als uw vorige fiets (het verzekeringsbedrag). Als de nieuwe fiets minder kost dan het verzekeringsbedrag, dan kunnen we u het verschil niet uitbetalen. Afleverkosten vallen niet onder het uit te keren verzekeringsbedrag.

Bekijk alle fietsen

4. Kies betaalwijze
Kies bij het betalen van de nieuwe fiets voor de betaalmethode ‘Uitkering verzekering’ en vermeld in de bestelopmerkingen: ‘Betreft uitkering van verzekering. Kopie aangifte + kopie polis + sleutels stuur ik per post’.
5. Wij gaan aan de slag
Zodra wij de uitkering van de verzekering hebben ontvangen, gaan we met u bestelling aan de slag. Staat er na de uitkering van de verzekering nog een bedrag open? Dan sturen we u nog een betalingsverzoek voor de meerprijs van de nieuwe fiets. Keert de verzekering niet uit, of is er meer informatie nodig? Dan nemen wij contact met u op.
6. Uw nieuwe fiets
Als de fiets volledig betaald is, ontvangt u uw nieuwe fiets zo snel mogelijk!
Producten vergelijken