31 mei t/m 9 juni - E-bike Outlet 10-daagse in onze Megastore Utrecht! Lees meer »

Gestolen fiets/e-bike

Wanneer je e-bike is gestolen is het zeer belangrijk dat dit zo snel mogelijk wordt gemeld. Zowel voor de verzekering (en de dekking) als dat het de kans vergroot dat de e-bike nog wordt teruggevonden. Wanneer je je e-bike bij ons hebt gekocht en verzekerd, zorgen wij dat je snel weer kunt fietsen. Volg daarvoor de volgende stappen:

Stap 1: Aangifte doen

Doe aangifte bij de politie. Dat kan tegenwoordig ook via de website van de politie. In de aangifte moet het framenummer van de e-bike en het aangiftenummer vermeld staan. Als je via internet aangifte heeft gedaan, ontvang je binnen 5 werkdagen het officiële proces-verbaal per mail.

Stap 2: Kopieën opsturen

Stuur alle documenten op naar [email protected]
- Een kopie van het proces-verbaal/de aangifte
- Een foto van de voor- en achterzijde van alle sleutels die bij de e-bike horen.

Is één van de sleutels een kopie? Dan moet deze gemaakt zijn door de fabrikant van het slot en moet dit bij de verzekering geregistreerd staan. Stuur ook een foto van deze sleutels mee.

Let op: De ANWB kan een steekproef uitvoeren op de aangeleverde gegevens, wij zullen dan vragen deze fysiek op te sturen naar ons toe. Deze steekproef kan tot 3 maanden na verwerking van de aangifte. Indien deze documenten niet aangeleverd kunnen worden kan de ANWB de verzekering afkeuren.

Al deze zaken hebben we nodig om een claim in te kunnen dienen bij de verzekering. 

Stap 3: Bestel je nieuwe e-bike

Bestel bij ons een nieuwe e-bike. Zorg ervoor dat deze nieuwe e-bike minimaal even duur is als uw vorige e-bike (het verzekeringsbedrag). Als de nieuwe e-bike minder kost dan het verzekeringsbedrag, dan kunnen we het verschil niet uitbetalen. 

Bekijk alle e-bikes

Stap 4: Kies betaalwijze

Kies bij het betalen van de nieuwe fiets voor de betaalmethode ‘Uitkering verzekering’ en vermeld in de bestelopmerkingen: ‘Aangifte en sleutels worden/zijn per mail opgestuurd.

Stap 5: Wij gaan aan de slag

Zodra wij de uitkering van de verzekering hebben ontvangen, gaan we met de bestelling aan de slag. Staat er na de uitkering van de verzekering nog een bedrag open? Dan sturen we nog een betalingsverzoek voor de meerprijs van de nieuwe e-bike. Keert de verzekering niet uit of is er meer informatie nodig? Dan nemen wij contact met je op.

Stap 6: Nieuwe e-bike

Zodra uw bestelling rijklaar en getest is ontvangt je de nieuwe e-bike zo snel mogelijk!

Keuzehulp
Producten vergelijken