Algemene voorwaarden

Dit zijn onze makkelijk leesbare algemene voorwaarden. Voor de officiële versie verwijzen we u graag naar onderstaande versie van de algemene voorwaarden.

Download onze Algemene Voorwaarden

Download our General Terms and Conditions

Download de BOVAG Algemene Voorwaarden

Leveranciers of zakelijke klanten

Bent u één van onze kwaliteitsleveranciers, of wilt u een toeleverancier worden? Download dan onze algemene inkoopvoorwaarden.

Download onze Algemene Inkoopvoorwaarden

Bent u een zakelijke klant, dan verwijzen we u graag naar onze Business to Business voorwaarden. Deze worden aangeleverd bij de offerte.

Definities

In deze voorwaarden staan geen moeilijke definities. Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem dan vooral contact met ons op. Dan leggen we het graag uit.

Identiteit van de ondernemer

Fietsenwinkel.nl is de grootste fietsenwinkel van Nederland. Wij staan als bedrijf geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27096790.
Wilt u ons ontmoeten? U bent binnen onze openingstijden altijd welkom om ons te bezoeken.

Fietsenwinkel.nl
Oliemolenstraat 75
1333 DB Almere
Nederland

Bellen kan natuurlijk ook binnen de openingstijden: 020-7052800 (lokaal tarief). Of stuur ons een e-mail (info@fietsenwinkel.nl), dan proberen we u zo snel mogelijk (ons streven is binnen één werkdag) een antwoord te sturen. U vindt ons trouwens ook nog op FacebookTwitter en wellicht kunnen wij u helpen met onze fietstips.

Toepasselijkheid

Online aankoop

Wanneer u bij ons een aankoop doet, gaat u, maar gaan ook wij van deze voorwaarden uit. Daarom vindt u deze voorwaarden op onze website terug. Als u dat liever heeft, kunnen wij u natuurlijk graag de voorwaarden per e-mail of zelfs post sturen.
Voor sommige van onze producten kunnen specifiekere voorwaarden gelden. Mocht dat voor onduidelijkheid zorgen, dan weet u ons te bereiken. Dan zorgen we voor duidelijkheid in uw voordeel. 

Aankoop in één van onze winkels

De algemene voorwaarden Thuiswinkel zijn niet van toepassing op aankopen die u in een fysieke winkel heeft gedaan. Hiervoor gelden namelijk de Algemene Voorwaarden BOVAG Tweewielerbedrijven.

Het aanbod

Ons gehele aanbod vindt u op onze website. We doen onze uiterste best om alles zo compleet en juist mogelijk te vermelden, zodat u de juiste keuze kunt maken en het aankoopproces van begin tot eind gemakkelijk verloopt.

De overeenkomst

Als u een bestelling bij ons doet, zorgen wij voor een veilige website en uiteindelijk er voor dat u het bestelde zo snel mogelijk van ons krijgt. Natuurlijk krijgt u per e-mail van ons een bevestiging van uw bestelling, met alle gegevens van de bestelling. En bij levering ook een factuur, ook daar staan alle gegevens netjes op.

Herroepingsrecht en uw verplichtingen tijdens de bedenktijd

Toch niet tevreden? Dan kunt u het bestelde gewoon aan ons terug sturen. Zonder reden. U heeft 14 dagen (voor accessoires) en 100 dagen (voor fietsen), vanaf het moment van ontvangst, om aan ons te laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding van uw retour heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Houd er wel rekening mee dat u het product ongebruikt of slechts zo gebruikt, zoals u het bijvoorbeeld ook in een fietsenwinkel zou mogen hanteren en inspecteren, én in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking aan ons terugstuurt.

Houd er dus rekening mee dat u een fiets mag passen, maar niet berijden. Want als u op de fiets gereden heeft, of de verpakking van een ander product beschadigd is geraakt, kunnen we het geretourneerde product niet meer aan een andere klant verkopen. Dat kan dan betekenen dat we u niet het volledige aankoopbedrag terug kunnen betalen.

Wilt u het bestelde terugsturen? Wij vragen u om dan even contact met ons op te nemen. Dit is ons modelformulier voor retouren.

Uitoefening van uw herroepingsrecht en de kosten daarvan

Als u producten aan ons terug wilt sturen, dan kunt u ons dat laten weten met het modelformulier, of makkelijker met een e-mail of door even te bellen. Stuur het daarna zo snel mogelijk of uiterlijk binnen 14 dagen terug. Bij voorkeur in de originele staat en verpakking. Aan het terugsturen van producten zijn kosten verbonden. Dat wil zeggen dat u accessoires per post aan ons terug kunt sturen en fietsen weer door ons op kunt laten halen. Aan het ophalen van uw fiets zijn retourkosten verbonden. Hoe dit werkt leest u hier.

Uitsluiting herroepingsrecht

Er bestaan bij ons geen uitzonderingen op het herroepingsrecht. De wettelijke uitzonderingsgronden uit art VI 53 WER zijn dus niet van toepassing.

De prijs

Bij ieder product op onze site vindt u de actuele prijzen en verzendkosten. Alle prijzen worden inclusief BTW getoond.

Nakoming overeenkomst en garantie

We doen ons uiterste best om het door u bestelde juist aan u te leveren. Hebben wij toch een fout gemaakt? Laat het ons dan weten. Dan proberen we het met u op te lossen.
En vanzelfsprekend heeft u op al onze producten wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten. Daarnaast geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wij hanteren en volgen daarbij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Heeft u een garantieverzoek? Ook dat kunt u ons laten weten, dan beoordelen wij dat graag en bedenken we samen met u een passende oplossing.

Levering en uitvoering

Wij doen ons uiterste best het bestelde zo snel mogelijk óf op uw voorkeursdag bij u te laten bezorgen. Mits het bestelde op voorraad is en u vóór 17 uur bij ons bestelt, kunnen wij het binnen 3 tot 8 werkdagen bij u laten bezorgen. Lukt dat toch niet, dan stellen wij u daarvan op de hoogte en mag u altijd de bestelling annuleren.
Als wij het door u bestelde product niet meer kunnen leveren, kunt u altijd kiezen uit een alternatief product of de bestelling gelijk annuleren.
Heeft u al betaald en u heeft geannuleerd? Dan storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 dagen terug.
Is uw bestelling niet in goede orde bij u aangekomen? Er mist iets, of het product is beschadigd? Dat valt onder de verantwoordelijk van Fietsenwinkel.nl. Laat het ons dan ook gelijk na de bezorging weten, zodat we direct een oplossing kunnen bieden.

Betaling

Wij bieden u verschillende mogelijkheden om te betalen voor uw bestelling.
Kiest u voor vooruitbetaling? Dan maken wij uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling in orde.
Wij verzoeken u bij het betalen altijd uw bestelnummer te (laten) vermelden. Zijn de betaalgegevens niet juist? Dan verzoeken wij u dat ons gelijk te laten weten.
Indien u uw bestelling afrekent via AfterPay (achteraf betalen) gaat u tevens akkoord met de voorwaarden van AfterPay. Deze kunt u hier vinden.

Klachtenregeling

Af en toe gaat er iets mis met een bestelling of maken wij gewoon een fout. Dat is vervelend, vooral voor u. Mocht u daarover een klacht hebben, laat het ons dan snel weten. We zullen onze uiterste best doen om het weer goed te maken.
De teamleden van onze klantenservice helpen u zo goed mogelijk.
Oplossingen proberen we altijd gelijk te bedenken, maar uiterlijk binnen 14 dagen beloven we inhoudelijk op uw vraag te reageren.
Wij helpen u natuurlijk het liefst zelf, maar als we er samen niet binnen 4 weken uitkomen, dan is er sprake van een geschil. Deze dient u binnen uiterlijk 12 maanden na de datum waarop u de klacht bij ons indiende, bij de Stichting Geschillencommissie Thuiswinkel aanhangig te maken.

Geschillen

Als we er samen niet uit komen, dan is er sprake van een geschil. Dat kunt u voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Zie hier de procedure. Of u kunt terecht bij het Europese ODR-platform. U kunt ons ook nog eerst bellen met uw voornemen. Dan proberen we het alsnog samen op te lossen.

Branchegarantie

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie staat garant voor de nakoming van de beslissing van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Oordeelt de geschillencommissie dat u een bedrag van Fietsenwinkel.nl tegoed heeft, dan staat de Organisatie tot een bedrag van  €10.000,- per bindend advies voor de betaling garant. Als u van deze regeling gebruik wilt maken, dient u wel de Organisatie hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.

Gedragscode

Als lid van BeCommerce conformeert Fietsenwinkel.nl zich aan de gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel en de uitspraken van het Comité van Toezicht van het BDMV. Als consument kunt u zich richten tot het Comité van Toezicht van het BDMV, Noordkustlaan 1, 1702 Groot-Bijgaarden, tel. 02 477 1797, fax 02 479 0679, e-mail becommerce@bdma.be. Bekijk hier de BeCommerce gedragscode

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Mochten de bovenstaande voorwaarden veranderen, dan vindt u die verandering op deze website. Let op dat deze voorwaarden een uitleg zijn van onze “officiële” algemene voorwaarden, die u hier vindt. Die officiële voorwaarden wijzigen alleen in overeenstemming met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en nooit in uw nadeel.

Laatste aanpassing 19 mei 2020

Producten vergelijken