Algemene voorwaarden

Dit zijn onze makkelijk leesbare algemene voorwaarden. Voor de officiële versie verwijzen we je graag naar deze versie van de algemene voorwaarden.

Ben je een zakelijke klant, dan verwijzen we je graag naar onze Business to Business voorwaarden. Deze worden aangeleverd bij de offerte.

Print onze Algemene Voorwaarden (Klik de link en gebruik CTRL-P om te printen)
Download onze Algemene Voorwaarden

Definities

In deze voorwaarden staan geen moeilijke definities. Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem dan vooral contact met ons op. Dan leggen we het graag uit.

Identiteit van de ondernemer

Fietsenwinkel.nl is de grootste fietsenwinkel van Nederland. Dit zijn wij! Wij staan als bedrijf geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27096790.
Wil je ons ontmoeten? Je bent binnen onze openingstijden altijd welkom om ons te bezoeken.

Fietsenwinkel.nl
Gyroscoopweg 6
1042 AB Amsterdam
Nederland

Bellen kan natuurlijk ook binnen de openingstijden: 020-7052800 (lokaal tarief). Of stuur ons een e-mail (info@fietsenwinkel.nl), dan proberen we je zo snel mogelijk (ons streven is binnen één werkdag) een antwoord te sturen. Je vindt ons trouwens ook nog op FacebookTwitter en wellicht kunnen wij je helpen met onze fietstips.

Toepasselijkheid

Wanneer je bij ons een aankoop doet, ga jij, maar gaan ook wij van deze voorwaarden uit. Daarom vind je deze voorwaarden op onze website terug. Als je dat liever hebt, kunnen wij je natuurlijk graag de voorwaarden per e-mail of zelfs post sturen.
Voor sommige van onze producten kunnen specifiekere voorwaarden gelden. Mocht dat voor onduidelijkheid zorgen, dan weet je ons te bereiken. Dan zorgen we voor duidelijkheid in jouw voordeel. 

Het aanbod

Ons gehele aanbod vind je op onze website. We doen onze uiterste best om alles zo compleet en juist mogelijk te vermelden, zodat je de juiste keuze kunt maken en het aankoopproces van begin tot eind gemakkelijk verloopt.

De overeenkomst

Als je een bestelling bij ons doet, zorgen wij voor een veilige website en uiteindelijk er voor dat je het bestelde zo snel mogelijk van ons krijgt. Natuurlijk krijg je per e-mail van ons een bevestiging van jouw bestelling, met alle gegevens van de bestelling. En bij levering ook een factuur, ook daar staan alle gegevens netjes op.

Herroepingsrecht en jouw verplichtingen tijdens de bedenktijd

Toch niet tevreden? Dan kun je het bestelde gewoon aan ons terug sturen. Zonder reden en binnen 14 dagen. Hou er wel rekening mee dat je het product ongebruikt of slechts zo gebruikt, zoals je het bijvoorbeeld ook in een fietsenwinkel zou mogen hanteren en inspecteren, én in de originele verpakking aan ons terugstuurt.

Hou er dus rekening mee dat je een fiets mag passen, maar niet berijden. Want als je op de fiets gereden heeft, of de verpakking van een ander product beschadigd is geraakt, kunnen we het geretourneerde product niet meer aan een andere klant verkopen. Dat kan dan betekenen dat we je niet het volledige aankoopbedrag terug kunnen betalen.

Wil je het bestelde terugsturen? Neem even contact met ons op. Dan regelen we het met elkaar. Dit is ons modelformulier voor retouren.

Uitoefening van jouw herroepingsrecht en de kosten daarvan

Als je producten aan ons terug wilt sturen, dan kun je ons dat laten weten met het modelformulier, of makkelijker met een e-mail of door even te bellen. Stuur het daarna zo snel mogelijk of uiterlijk binnen 14 dagen terug. Bij voorkeur in de originele staat en verpakking. Aan het terugsturen van producten zijn geen kosten verbonden. Dat wil zeggen dat je accessoires per post aan ons terug kunt sturen en fietsen weer door ons op kunt laten halen.

Uitsluiting herroepingsrecht

Er bestaan bij ons geen uitzonderingen op het herroepingsrecht. De wettelijke uitzonderingsgronden uit art VI 53 WER zijn dus niet van toepassing.

De prijs

Bij ieder product op onze site vind je de actuele prijzen en verzendkosten. Alle prijzen worden inclusief BTW getoond.

Nakoming overeenkomst en garantie

We doen ons uiterste best om het door jou bestelde juist aan jou te leveren. Hebben wij toch een fout gemaakt? Laat het ons dan weten. Dan proberen we het met je op te lossen.
En vanzelfsprekend heb je op al onze producten garantie, waarbij wij uitgaan van de door de betreffende fabrikant bepaalde garantievoorwaarden. Heb je een garantieverzoek? Ook dat kun je ons laten weten, dan beoordelen wij dat graag en bedenken we samen met jou een passende oplossing.

Levering en uitvoering

Wij doen ons uiterste best het bestelde zo snel mogelijk óf op jouw voorkeursdag bij je te laten bezorgen. Mits het bestelde op voorraad is en je vóór 17 uur bij ons bestelt, kunnen wij het de volgende werkdag bij je laten bezorgen. Lukt dat toch niet, dan stellen wij je daarvan op de hoogte en mag je altijd de bestelling annuleren.
Als wij het door jou bestelde product niet meer kunnen leveren, kun je altijd kiezen uit een alternatief product of de bestelling gelijk annuleren.
Had je al betaald en je hebt geannuleerd? Dan storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 dagen terug.
Is jouw bestelling niet in goede orde bij je aangekomen? Er mist iets, of het product is beschadigd? Dat valt onder de verantwoordelijk van Fietsenwinkel.nl. Laat het ons dan ook gelijk na de bezorging weten, zodat we direct een oplossing kunnen bieden.

Betaling

Wij bieden je verschillende mogelijkheden om te betalen voor jouw bestelling.
Kies je voor vooruitbetaling? Dan maken wij jouw bestelling direct na ontvangst van je betaling in orde.
Wij verzoeken je bij het betalen altijd jouw bestelnummer te (laten) vermelden. Zijn de betaalgegevens niet juist? Dan verzoeken wij je dat ons gelijk te laten weten.

Klachtenregeling

Af en toe gaat er iets mis met een bestelling of maken wij gewoon een fout. Dat is vervelend, vooral voor je. Mocht je daarover een klacht hebben, laat het ons dan snel weten. We zullen onze uiterste best doen om het weer goed te maken.
De teamleden van onze klantenservice helpen je zo goed mogelijk. Toch nog niet tevreden? Vraag dan gewoon naar de manager. Ook de manager hoort graag jouw klacht aan en bedenkt samen met jou een oplossing.
Oplossingen proberen we altijd gelijk te bedenken, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen beloven we een oplossing aan te bieden.
Niet tevreden met de oplossing? Laat dat dan gewoon weten. Dan praten we er nog een keer over. Alsnog écht niet tevreden? Dan kun je jouw klacht ook indienen bij de Stichting Thuiswinkel Waarborg.

Geschillen

Als we er samen niet uit komen, dan is er sprake van een geschil. Dat kun je voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Zie hier de procedure. Of je kunt terecht bij het Europese ODR-platform. Je kunt ons ook nog eerst bellen met jouw voornemen. Dan proberen we het alsnog samen op te lossen.

Branchegarantie

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie staat garant voor de nakoming van de beslissing van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Oordeelt de geschillencommissie dat je een bedrag van Fietsenwinkel.nl tegoed hebt, dan staat de Organisatie tot een bedrag van  €10.000,- per bindend advies voor de betaling garant. Als je van deze regeling gebruik wilt maken, dien je wel de Organisatie hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.

Gedragscode

Als lid van BeCommerce conformeert Fietsenwinkel.nl zich aan de gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel en de uitspraken van het Comité van Toezicht van het BDMV. Als consument kunt u zich richten tot het Comité van Toezicht van het BDMV, Noordkustlaan 1, 1702 Groot-Bijgaarden, tel. 02 477 1797, fax 02 479 0679, e-mail becommerce@bdma.be. Bekijk hier de BeCommerce gedragscode

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Mochten de bovenstaande voorwaarden veranderen, dan vind je die verandering op deze website. Let op dat deze voorwaarden een uitleg zijn van onze “officiële” algemene voorwaarden, die je hier vindt. Die officiële voorwaarden wijzigen alleen in overeenstemming met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en nooit in jouw nadeel.

Laatste aanpassing 19 januari 2017