Garantie op een accessoire

Als u bij ons een los onderdeel of een accessoire koopt krijgt u, net als bij uw lokale fietsenmaker, de volledige fabrieksgarantie. Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout.

Soorten garantie

Wettelijke garantie

U ontvangt op al uw aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten: dit staat in de wet vastgelegd. Lees hier de garantievoorwaarden »

Fabrieksgarantie

Daarnaast geldt ook de fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie verschilt per product en fabrikant: wij volgen de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Lees hier de garantievoorwaarden ». Alle informatie en voorwaarden op de genoemde pagina gelden uitsluitend voor de fabrieksgarantie.

Waar vind ik de fabrieksgarantietermijn?

Bij de meeste accessoires ziet u de garantietermijnen vermeld staan in de specificaties, maar voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van de betreffende fabrikant. Wij volgen namelijk de richtlijnen van de fabrikant!

Wettelijke garantie fietsaccu

Heeft u een accu los aangeschaft (dus niet als onderdeel van een fiets)? Dan heeft u in ieder geval 2 jaar wettelijke garantie op de accu. Indien de accu niet meer naar behoren functioneert of kapot is, dan vraagt u een reparatieverzoek aan en brengt u de accu naar een servicepartner. Hier zullen we de accu voor u testen. Als de accu kapot blijkt te zijn, bestelt onze servicepartner een nieuwe accu bij fietsenwinkel.nl. Als dit onder de garantie valt, dan zijn de kosten hiervoor voor ons. Blijkt er na het testen van uw accu niks mis te zijn? Dan kan het zijn dat de servicepartner de kosten voor het testen in rekening brengt.

Een reparatieverzoek voor uw fietsaccu kunt u hier indienen.

Producten vergelijken