Accu Upgrade Weken – Gratis accu upgrade bij héél veel e-bikes!

Garantie op een e-bike

Als u een elektrische fiets koopt krijg u, net als bij uw lokale fietsenmaker, de volledige fabrieksgarantie. Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout.

Soorten garantie

Wettelijke garantie

U ontvangt op al uw aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten: dit staat in de wet vastgelegd. Lees hier de garantievoorwaarden »

Fabrieksgarantie

Daarnaast geldt ook de fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie verschilt per product en fabrikant: wij volgen de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Lees hier de garantievoorwaarden ». Alle informatie en voorwaarden op de genoemde pagina gelden uitsluitend voor de fabrieksgarantie.

Belangrijk: om de fabrieksgarantie te behouden is het belangrijk dat u de eerste servicebeurt op tijd laat uitvoeren. Lees meer »

Verlengde garantie

Heeft u een servicepakket aangechaft bij uw e-bike? Dan kan het zijn dat u recht heeft op een verlenging van de garantie op uw e-bike. Meer infortmatie over die verlengde garantie vindt u hier

Wat valt nooit binnen de garantie op een fiets?

  • Waterschade aan accu en display
  • Schade aan onderdelen die gevoelig zijn (zoals banden, fietsketting, tandwielen, remblokken, kabels)
  • Val- en stootschade

Waar vind ik de garantietermijn van een fiets?

Bij de meeste fietsen ziet u de garantietermijnen vermeld staan in de specificaties, maar voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van de betreffende fabrikant. Wij volgen namelijk de richtlijnen van de fabrikant!

Wat moet ik doen als ik denk dat het om een garantiegeval gaat?

Als u vermoedt dat u met een garantiegeval te maken hebt, log dan altijd in op mijn.fietsenwinkel.nl en kies de optie 'reparatie aanvraag'. Stuur dan in ieder geval de volgende informatie mee, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
  • Of uw fiets al een eerste servicebeurt heeft gehad

Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat. Dan laten we dit aan de monteur over om dit te bepalen. Hij ziet de fiets daadwerkelijk en kan een garantiebepaling doen, wanneer wij dat vanaf de foto's en omschrijving niet goed kunnen inschatten.

Eventuele extra kosten garantie

Als wij aangeven dat het niet om een garantiegeval gaat, maar u wilt toch, buiten de garantie om, wil dat uw fiets gemaakt wordt, dan is dit ook geen probleem. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor de reparatie voor uw eigen rekening zijn.

Duur van de reparatie van een fiets

Wij doen ons uiterste best om uw e-bike binnen 14 dagen te repareren (mits de onderdelen voorradig zijn). Zijn de onderdelen niet voorradig? Dan bestellen wij de onderdelen bij de leverancier en kan het dus iets langer duren.

Haal- en brengservice bij reparaties

Sommige servicepartners bieden een haal- en brengservice aan, op de betreffende servicepartnerpagina kunt u lezen of de partner dat aanbiedt en wat de kosten daarvoor zijn. Alleen voor grotere reparaties en/of updates die onze externe servicepartners niet kunnen uitvoeren, halen wij uw fiets bij u op en brengen wij deze weer bij u thuis.

Houd er dan rekening mee dat er extra onderzoeks- en transportkosten gerekend kunnen worden wanneer blijkt dat het toch niet om een garantiegeval gaat. De onderzoekskosten bedragen €30,- en de transportkosten €79.90,- (halen en brengen). De transportkosten worden natuurlijk niet gerekend wanneer het gaat om een reparatie bij een servicepunt en u de fiets zelf brengt en haalt.

Waar kan ik terecht voor onderhoud en/of reparaties?

Wanneer u onze hulp nodig heeft bij een reparatie of onderhoud aan uw fiets, kunt u een van onze winkels of servicepartners terecht. Neem altijd eerst contact op met de winkel waar u de fiets heeft gekocht of met onze klantenservice. Wij zullen de reparatie inplannen bij een van onze winkels of aanvragen bij een servicepartner.

U kunt bij iedere (merk)dealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie. Let op! Voor deze reparaties kunnen zij kosten in rekening brengen. Fietsenwinkel.nl vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële (merk)dealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Neem dus altijd eerst contact met ons op via mijn.fietsenwinkel.nl, zodat wij kunnen overleggen hoe, waar, en voor welk bedrag de reparatie uitgevoerd wordt.

Goed om te weten

De bovengenoemde fabrieksgarantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar.

Producten vergelijken