Maatregelen Fietsenwinkel.nl i.v.m. Corona virus

I.v.m. het Corona virus en de geldende lockdown zullen onze winkels t/m 19 januari gesloten blijven voor verkoop. Gelukkig betekent dit niet dat u tot na 19 januari hoeft te wachten met de aanschaf van een nieuwe e-bike. Tijdens deze lockdown bieden wij extra gemak om een (elektrische) fiets online aan te schaffen! 

Wij vragen uw begrip. De maatregelen hebben ook impact op onze bezetting aan de telefoon, in de winkels en voor het monteren van fietsen. We doen ons uiterste best om ons werk zo te blijven doen op een manier dat u er als klant geen last van hebt. Dat kunnen we in deze bijzondere omstandigheden misschien niet altijd garanderen, dus we hopen op uw begrip.

Onderhoud en reparatie

Ook zijn onze servicepunten open voor onderhoud en reparatie aan uw (elektrische) fiets. Wilt u onderhoud of een reparatie inplannen? Meld dit aan op mijn.fietsenwinkel.nl.
Voor vragen over uw reparatie of onderhoudsbeurt kunt u de monteur in de winkel bellen. Het telefoonnummer van de winkel vindt op de betreffende winkelpagina.

Bereikbaarheid

Vooralsnog zijn wij gewoon bereikbaar. De snelste manier is om via onze livechat contact met ons op te nemen. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00. Tot nader bericht zijn wij ook telefonisch gewoon bereikbaar.
Via onze klantenservice pagina kunt u onze contactgegevens vinden en antwoorden op veel gestelde vragen.

Voor onze klanten waarbij Corona is vastgesteld

  • Dan vragen we u dit aan ons door te geven, en willen we de bezorging en/of ophalen van uw fiets mogelijk op een ander tijdstip inplannen, bijvoorbeeld na de besmettelijke periode van het virus.
  • Als uw reparatiefiets gebracht mag worden of opgehaald, vragen we u om dit indien mogelijk door iemand anders te laten plaatsvinden. Indien dit niet mogelijk is, vragen we u om contact met ons op te nemen voor een alternatief moment.

Voor onze klanten waarbij geen Corona is vastgesteld

  • Bezorging/ophalen van fietsen: in deze gevallen zullen we uit voorzorg social distancing toepassen bij de bezorging en/of ophalen van uw fiets.
    • Voor bezorging houdt dit concreet in dat we 1) kenbaar maken dat we er zijn, 2) de fiets neerzetten en weglopen tot minimaal 1,5 meter afstand, 3) blijven staan totdat u aangeeft dat de fiets in orde is ontvangen en 4) nadat u wegloopt met de fiets, onze PDA ophalen en direct schoonmaken
    • Voor afhalen houdt dit concreet in dat we 1) kenbaar maken dat we er zijn, 2) op minimaal 1,5 meter afstand wachten totdat u de fiets hebt neergezet, 3) wachten tot u op minimaal 1,5 meter afstand bent van de fiets en 4) de fiets zullen meenemen
  • Winkelbezoek: ook in de winkel zullen we uit voorzorg social distancing toepassen. Dit houdt in dat we minimaal 1,5 meter afstand houden, en ook u willen vragen in onze winkels minimaal 1,5 meter afstand te houden t.o.v. andere aanwezige klanten. Daarnaast verzoeken wij u vriendelijk een mondkapje te dragen bij het bezoeken van onze winkels.
  • In generieke zin zullen we persoonlijk contact zoveel mogelijk vermijden. Daarnaast zullen we bij elk contact met onze fietsen desinfecterende middelen gebruiken om de kans op een overdracht te minimaliseren.

Voor onze klanten wiens fiets bij een servicepunt staat

Wij vragen uw begrip. De maatregelen hebben ook impact op onze bezetting aan de telefoon, in de winkels en voor het repareren van uw fiets. We doen ons uiterste best om ons werk zo te blijven doen op een manier dat u er als klant geen last van heeft. Dat kunnen we in deze bijzondere omstandigheden misschien niet altijd garanderen, dus we hopen op uw begrip.

  • Onze servicepunten nemen gepaste maatregelen. Hierbij kunt u denken aan maximaal een klant tegelijk de winkel laten in gaan (bijvoorbeeld bij relatief kleinere winkels), en het desinfecteren van de fietsen alvorens overdracht plaatsvindt. We raden u aan om voor uw bezoek aan een servicepunt eerst te bellen om de specifieke werkwijze van uw servicepunt door te nemen.
  • Op de pagina van onze servicepunten vindt u informatie of uw servicepunt alternatieve openingstijden hanteert als gevolg van Corona-maatregelen. We doen ons uiterste best om deze informatie zo actueel mogelijk te houden.

Voor onze klanten in België

  • De Belgische overheid heeft besloten dat alle winkels, uitgezonderd supermarkten en apotheken, hun deuren moeten sluiten. Dit betekent dat onze winkels en servicepunten gesloten zullen zijn met ingang van 14 maart 2020. Wel blijven we in de tussentijd thuis leveren. Heeft u hulp nodig bij het wijzigen van het leveradres of het uitzoeken van een nieuwe fiets? Neem dan contact met ons op.

Onze protocollen voor medewerkers

Wij hebben voor onze medewerkers diverse protocollen opgesteld om hun en uw gezondheid te waarborgen. Heeft u vragen over deze protocollen voor bijvoorbeeld onze bezorgdienst? Dan kunt u die vraag altijd stellen aan onze klantenservice! Zij kunnen u precies uitleggen hoe dit werkt.

Producten vergelijken