Rijklaar geleverd

Vaak wanneer je een e-bike bestelt via een website wordt deze in delen geleverd. Om ervoor te zorgen dat je de beste rijervaring hebt en om vieze handen en kleding te besparen zorgen wij ervoor dat alle e-bikes rijklaar aan de deur worden geleverd. Dit zodat je direct kunt genieten van je nieuwe aankoop. Hoe dit precies gaat worden hieronder uitgelegd. 

Onderdelen monteren en controleren

Wanneer de e-bikes vanuit de leverancier bij ons geleverd wordt zorgen onze monteurs dat alles correct wordt gemonteerd. Daarbij zal de monteur de e-bike checken en juist afstellen. Zij controleren/verbeteren dan de volgende onderdelen:

  • Zadelpen invetten

  • Wielen juist afstellen en banden oppompen

  • Remmen juist afstellen en controleren

  • Ketting juist afstellen en invetten, bij een riemaandrijving wordt deze in-gesprayd

  • Versnelling juist afstellen

  • Accu opladen

 

Naast deze stappen wordt de e-bike ook altijd getest. We testen de elektrische fiets op werking van elektrische systeem, versnellingen en remmen. Nadat de fiets gecontroleerd, getest en gefactureerd is wordt deze ingepakt. Hierbij draaien we het stuur naar de zijkant en demonteren we de pedalen. (Bij het uitleveren worden deze er weer op gezet en het stuur weer recht gedraaid). Accessoires die aan de e-bike vastzitten zijn dan ook al gemonteerd. Denk hierbij aan een ring- of vouwslot, een bagagedrager of een geveerde zadelpen. Alle andere accessoires zoals kettingsloten, kinderzitjes en windschermen worden apart bij de klant geleverd. Op dit moment bieden wij geen service aan om dit tijdens de bezorging te monteren. 

Bezorging

Wanneer de e-bike klaar is om te verzenden ontvang je hiervan een melding. Vervolgens ontvang je alleen een melding bij verandering in de status van de verzending. In eerste instantie kiezen wordt er een bezorgmoment door het systeem gekozen, wanneer dit niet uitkomt kan dit per mail worden aangegeven en gewijzigd. Wanneer een levering wordt uitbesteed aan een bezorgpartner wordt ook hier in eerste instantie een bezorgmoment door het systeem gekozen, in overleg kan ook dit worden aangepast. Wanneer het afleveradres niet juist is kan dit per mail of telefonisch worden aangepast. Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Dan wordt er kosteloos (eenmalig) een ander moment gekozen.

Bij de meeste e-bikes wordt op de website een levertijd van 1-3 weken aangegeven. Bij deze gevallen wordt de e-bike vaak direct vanuit ons magazijn geleverd. In dat geval hoeven alleen de juiste accessoires te worden gemonteerd waarna de fiets kan worden verzonden. Wanneer er een langere tijd staat aangegeven wordt de e-bike vanuit de leverancier bij ons aangeleverd waarna we de eerdergenoemde stappen zullen doorlopen. Naast een thuisbezorging is het altijd mogelijk om de e-bike bij een van onze winkels op te halen.

Je nieuwe e-bike!

Wij bezorgen de fietsen in de meeste gevallen zelf. Wanneer de fiets wordt bezorgd zal de bezorger het stuur juist afstellen, de pedalen monteren en is er de mogelijkheid om de fiets samen nog even na te lopen. Zo weten we zeker dat de nieuwe e-bike helemaal naar wens is. 

Keuzehulp
Producten vergelijken